a
a
Weather:
city not found
HomePUBLICATIONS

Get to know the publications made by our members since the foundation of our research group.

CICCHELLI, Vincenzo ; OCTOBRE, Sylvie; RIEGEL, V. After the Omnivore, the Cosmopolitan Amateur : Reflexions about Aesthetic Cosmopolitanism. The Global Studies Journal, v. 9, p. 55-70, 2016.

BEKESAS, Wilson Roberto; RIEGEL, Viviane; MADER, Renato Vercesi. Consumo midiático juvenil em experiências cosmopolitas: entre o entretenimento global e as práticas locais. Comunicação, Mídia e Consumo(Online), v. 13, p. 112-130, 2016.

BEKESAS, W. R. ; MADER, R. ; RIEGEL, V. . Media and Cultural Consumption by Young Students in the City of São Paulo, Brazil: Evidences of Digital Divide, Possibilities of Cosmopolitanism. Global Media Journal — Canadian Edition, v. 9, p. 119-133, 2016.

SANTOS, J. G.; PELLERANO, J. A.RIEGEL, V. . BUSCA DE INFORMAÇÃO DIGITAL SOBRE PRÁTICAS CULINÁRIAS POR JOVENS: REPRODUTOR DE COSMOPOLITISMO?. Revista Latinoamericana de Ciencias de la Comunicación, v. 13, p. 266-275, 2016. Disponível em: http://www.alaic.org/revistaalaic/index.php/alaic/article/view/681

RIEGEL, Viviane. Global Brands and Cosmopolitanism: Building Cosmopolitan Attitudes through Global Consumers in São Paulo. IN: EMONTSPOOL, Julie, WOODWARD, Ian (Eds.). Cosmopolitanism, Markets and Consumption: A Critical Global Perspective. Palgrave Macmillan, 2017.

PELLERANO, Joana Angélica; RIEGEL, Viviane.  Food and cultural omnivorism: a reflexive discussion on otherness, interculturality and cosmopolitanism. International Review of Social Research. 2017; 7(1): 13–21. DOI 10.1515/irsr-2017-0003 

BEKESAS, Wilson Roberto; RIEGEL, Viviane; PELLERANO, Joana Angélica. DESAFIOS DE UMA PESQUISA INTERNACIONAL: adaptações e inovações a partir de um olhar periférico para o cosmopolitismo. Revista Observatório, [S.l.], v. 3, n. 3, p. 346-369, maio 2017. ISSN 2447-4266. Disponível em:https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3158

RIEGEL, V.; MADER, R.BEKESAS, W. R.. Aesthetic cosmopolitanism and media consumption of young people in São Paulo. JANUS 2017 anuário de relações exteriores, p. 92-93, 2017. Disponível em: http://www.janusonline.pt/

BEKESAS, Wilson Roberto; BERIMBAU, Mauro; MADER, Renato; PELLERANO, Joana Angélica; RIEGEL, Viviane.  CosmoCult Card Game: A Methodological Tool to Understand Hybrid and Peripheral Cultural Consumption of Young People. Special issue of Open Library of Humanities: Postcolonial Perspectives in Game Studies.v. 4, p. 1-29, 2018. 

CICCHELLI, V.; OCTOBRE, S.; KATZ-GERRO, T.; HANDY, F.; RIEGEL, V. “A Tale of Three Cities: Aesthetico-cultural cosmopolitanism as a new capital among youth in Paris, São Paulo and Seoul”, Journal of Consumer Culture, v.7, 2, p. 1-22, 2018.

RIEGEL, V.; PELLERANO, JMADER, R.BEKESAS, W. R.Fruição Cultural Em Meios Digitais: Conectividade Para Acesso À Diversidade Cultural. TIC Cultura 2018 – pesquisa sobre o uso das tecnologias de informação e comunicação nos equipamentos culturais brasileiros. São Paulo, Comitê Gestor da Internet no Brasil, 2019. Disponível em https://cetic.br/publicacao/pesquisa-sobre-o-uso-das-tecnologias-de-informacao-e-comunicacao-nos-equipamentos-culturais-brasileiros-tic-cultura-2018/

Publications that are planned and scheduled

CICCHELLI, V.; OCTOBRE, S.; RIEGEL, V. (dir.) Aesthetic Cosmopolitanism and Global Culture. Youth in a Globalising World Series. Leiden: Brill, 2019.

RIEGEL, V. Aesthetic Cosmopolitanism in São Paulo: a peripheral perspective from a global city. In: CICCHELLI, V.; OCTOBRE, S.; RIEGEL, V. (dir.) Aesthetic Cosmopolitanism and Global Culture. Youth in a Globalising World Series. Leiden: Brill, 2019, p. 165-201.

PELLERANO, J.; FERREIRA, T. São Paulo and the Brazilian Gastronomy: Field of Disputes within Globalization. In: CICCHELLI, V.; OCTOBRE, S.; RIEGEL, V. (dir.) Aesthetic Cosmopolitanism and Global Culture. Youth in a Globalising World Series. Leiden: Brill, 2019, p. 432-462.

RIEGEL, V. ; PELLERANO, J. Coca-Cola, global consumer culture and the youth. In: CRAWFORD, R.; BRENNAN, L. & KHAMIS, S. (dir.)Decoding Coca-Cola: A Biography of a Global Brand. Australia,2019.

RIEGEL, V.PELLERANO, JMADER, R.BEKESAS, W. R.Les défis des enquêtes de participation culturelle au Brésil: un bilan de connaissance d´un pays multiple et hybride. In : PRONOVOST, Gilles. Participation Culturelle. Québec, 2019.